mintyy

Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Nuså!

Av eleonora - 16 juli 2014 10:38

Så nu har jag cyklat lite mer än 5 kilometer och allt detta för att få wi-fi. Tyckte det var väldigt nödvändigt :)

Asså jag orkade inte skriva ett till inlägg i lördags på båten för jag hade tagit åksjuketablett och av den blev jag väldigt trött, jag brukar aldrig bli såhär av tabletterna förut men jag kände mig så trött och pappa sa att jag så drogad ut vilket jag också kände. Tror jag hellre mår illa på vägen hem än tar tabletten igen.

Men vi kom fram i söndags och då var det mulet väder men det va kvavt i luften så vi antog att det skulle åska då. Men efter vi kom av bågen åkte vi och handlade mat och sånt. Sedan åkte vi vidare till vårat hus då, det tog några timmar.

När vi kom fram var det plötsligt bra väser så vi la oss ute i solen sen åt vi middag inne för vädret hade blivit sämre, det började oska sen på kvällen. Väldigt mycket och jag hatar oska...

På måndagen så var det bra väder också och vi låg ute hela dagen men dock har jag fortfarande ej fått färg även fast resten av familjen fick, fast dock blev dom röda som tomater istället för bruna. Sen åt vi och så på kvällen spelade vi pictuneri (stavning?)

På tisdagen skulle jag ut och springa klockan 9 på morgonen (estnisk tid. Svensk tid klockan 8.) men orkade inte gå upp så jag sprang inte. Sen var det ganska mulet men ändå varmt. Sedan åkte vi in till närmaste stad som heter hapsaluu, för att handla mat och så. Vi gick runt och kollade lite först vad som fans i staden som vi brukar göra när vi är där. Vi gick förbi några som pratade svenska också fast jag reagerade ej för tänkte inte på att jag var i Estland men efter ett tag så ba oj det va ju svenskar. Lol.

Och idag onsdag gick jag upp klockan 9 för idag så sprang jag faktiskt, inte så lång dock med tanke på att jag inte sprungit på en månad så jag hade svårt med andningen.
Sedan gjorde jag setups och då kom det en random gubbe med en jättestor låda full med jordgubbar från hans trädgård som han gav till oss. Det blev jag väldigt glad för eftersom jag älskar jordgubbar.

Imorgon ska jag springa igen och det ska bli fint väder, idag var det lite blåsigt och kallt men imorgon ska set bli soligt och runt 25 grader. Jag har också läst klart min bok och vet inte vad jag ska göra sedan, får väll läsa korsord då.

Aja det var en kort sammanfattning om vad jag har gjort under de här dagarna och nu är det jätte kallt och jag sitter ute så tänkte cykla tillbaka till huset nu så kommer ej ha wi-fi.

Hejdå skriver så fort jag får wi-fi igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eleonora - 7 augusti 2014 14:16

Hej, nu är jag hemma igen. Kom hem runt 3 imorse så jag har sovit typ tills nu för var väldigt trött. Det är inte så bra väder ute så vill tillbaks till Kreta!   Jag hade det bra i där borta. Det var soligt och varmt, det blåste ganska myckedt fr...

Av eleonora - 31 juli 2014 22:17

Hej, okej forst vill jag bara skriva attt det finns de tre sist bokstaverna i svenska alfabetet men hoppas ni forstor vad jag skriver. det var ett tag sedan jag bloggade for i tisdags packade vi och jag glomde bort att gora ett inlegg, sen i onsdag...

Av eleonora - 28 juli 2014 12:28

Nu blev det jättebra väder helt plötsligt. Det va ju helt mulet och regnigt och det mullrade lite så trodde det skulle bli som igår typ men nej det är fint nu. Så åker väll snart till centrum då, ska bara fixa mig lite först. Ha en bra dag alla, hej...

Av eleonora - 28 juli 2014 12:10

Idag tänkte jag åka till centrum och lämna tillbaka en bok. När jag vaknade så ösregnade det och då tänkte jag bra då är det inte så många i centrum då, men sen kom åskan också och då vill jag ej åka för att jag tycker inte om åskan. Men jag måste l...

Av eleonora - 27 juli 2014 18:26

Idag var jag som sagt i stan och det började regna och oska. Vi sprang ute i regnet, det va kul... Nej men sen när vi skulle åka hem så var det problem med pendeltågen så vi va tvungna att ta en omväg så det tog lång tid. Nu är jag hemma och orka...

Presentation


hej jag heter Lovisa Eleonora och jag är 17 år. Jag är snäll lite konstig ibland och tycker det är kul att vara spontan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards